فروشگاه کاسپین هابی
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

نحوه استارت موتور سوختی بنزینی هواپیمای مدل

یکی از مزیت های موتور های سوختی بنزینی هواپیمای مدل نسبت به موتور های نیترو در نحوه استارت این موتور ها می باشد. نحوه استارت موتور های بنزینی بسیار ساده تر و کم دردسر تر از موتور های نیترو می باشد. برای روشن کردن این موتور ها نیازی به گرمکن شمع موتور نیست. شمع موتور های بنزینی از نوع جرقه زن بوده و از انرژی باتری برای جرقه زدن استفاده می کند. در این مقاله مراحل استارت کردن یک موتور سوختی بنزینی هواپیمای مدل را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد. در انتهای مقاله ویدیو کاملی از نحوه استارت کردن این موتور به صورت کامل به نمایش در آمده است. در ادامه با ما همراه باشید…

نحوه استارت موتور سوختی بنزینی هواپیمای مدل

ابتدا اقدام به سوخت گیری مدل نمایید. باک سوخت را پر کنید. در حالی که سوئیچ سیستم احتراق خاموش است اقدام به حرکت ملخ به صورت نوسانی حول نقطه تراکم موتور نمایید. ۴ تا ۵ بار این حرکت را تکرار کنید تا مقداری سوخت وارد شیلنگ های سوخت گردد.

 

 

سپس اقدام به روشن کردن سوئیچ سیستم احتراق بر روی مدل و بر روی رادیو نمایید.

 

 

Choke valve را ببندید. زمانی که Choke valve بسته است سوخت غنی تری وارد کاربراتور خواهد شد. استیک تراتل رادیو را به مقدار بسیار کم (در حد ۳ میلیمتر) بالا بیاورید.

 

 

 

مدل را مهار کنید تا در صورت روشن شدن موتور، حرکت نکند. دستکش ایمنی را بپوشید. موقعیت ملخ را در وضعیت ساعت ۲ و ۸ قرار داده و چند بار اقدام به هندل زدن موتور نمایید. با این کار سوخت وارد سیلندر خواهد شد. حتی موتور برای لحظه ای روشن می شود اما چون Choke valve بسته است هوای کافی برای روشن ماندن موتور وجود ندارد. حال سوخت کاملا وارد سیلندر شده است. سپس Choke valve را باز نمایید و دوباره اقدام به هندل زدن موتور نمایید. پس از چند بار هندل موتور روشن خواهد شد.

 

 

 

مشکل روشن نشدن موتور سوختی بنزینی هواپیمای مدل

در صورت روشن نشدن موتور ابتدا شیلنگ های ورودی سوخت به کاربراتور را چک کنید. در صورتی سوخت در شیلنگ وجود نداشت مرحله اول یعنی حرکت نوسانی ملخ حول نقطه تراکم را دوباره انجام دهید.

 

 

با استفاده از باتری چکر یا مولتی متر اقدام به چک کردن ولتاژ باتری سیستم احتراق نمایید.

 

 

از تنظیم بودن شیر های سوزنی دور بالا و دور پایین مطمئن شوید. نحوه تنظیم نمودن این شیر ها را می توانید از دفترچه راهنمای موتور تهیه کنید.

 

 

از محکم بودن اتصالات الکتریکی سیستم احتراق مخصوصا اتصال سر شمع مطمئن شوید.

 

 

شمع را جدا کرده و الکترود های آن را بررسی نمایید. در صورتی که الکترود ها خیس بود به این معنی است که سوخت زیادی در سیلندر وجود دارد. شلنگ ورودی کاربراتور را جدا کرده و اقدام به چرخاندن ملخ نمایید تا سوخت های اضافی خارج شود. اکترود شمع را نیز خشک نمایید.

 

 

پس از خشک کردن الکترود شمع آن را به سر شمع ببندید. قسمت رزوه شده شمع را به بدنه موتور اتصال دهید. ملخ را با دست حول نقطه تراکم موتور بچرخانید تا جرقه را روی الکترود شمع مشاهده نمایید.

 

 

در ویدیو زیر می توانید تمامی موارد ذکر شده در بالا را با جزئیات بیشتر مشاهده نمایید.

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*