از کجا شروع کنم؟

شروع یک تفریح و سرگرمی همیشه با هیجان و اشتیاق همراه است. سرگرمی هواپیمای مدل کنترلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تفریح جذاب و دل انگیز کاملا مبتنی بر علم و تخصص می باشد لذا افرادی که قصد ورود به این دنیای جذاب را دارند حتما می بایست یک سری آموزش ها و اطلاعات را فراگیرند. تفریح هواپیمای مدل کنترلی حتی برای کودکان نیز می تواند مناسب باشد. شما می توانید اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را از طریق مقالات آموزشی موجود در سایت دریافت کرده و پس از مطالعه آن ها از طریق تلگرام به یکی از مشاوران ما متصل شده تا اطلاعات تکمیلی مورد نیاز برای انتخاب، خرید و استفاده صحیح و یا تعمیر محصولات را کسب نمایید. پس از کسب اطلاعات کافی از کارشناسان ما می توانید اقدام به خرید یک مدل با قیمت مناسب کرده و حتی پس از خرید محصول با مشاوران ما در ارتباط بوده و همچنین از سرگرمی هواپیمای رادیو کنترل استفاده نمایید.

 

هواپیمای مدل کنترلی

 

قیمت یک هواپیمای ارزان قیمت با تجهیزات کامل برای شروع چقدر است؟

هواپیمای مدل کنترلی دارای انواع و اقسام مختلف می باشند. قیمت هواپیمای مدل در مقایسه با اسباب بازی های موجود در بازار بالاتر می باشد. از هواپیماهای کوچک و ساده گرفته تا مدل های بزرگ و پیشرفته دارای رنج های قیمتی متفاوت می باشند. ارزان ترین مدل های آموزشی با تمامی تجهیزات مورد نیاز برای پرواز چیزی در حدود ۱۰۰ دلار می باشند. شما مخاطب گرامی می بایست متناسب با بودجه و توانایی خود اقدام به خرید یک هواپیمای مدل کنترلی نمایید. خرید یک هواپیمای مدل کنترلی حرفه ای و بزرگ برای اولین تجربه اصلا گزینه مناسبی نیست زیرا در صورت آسیب دیدن مدل ناشی از عدم تجربه شما ضرر زیادی کرده و ممکن است از این تفریح سالم و جذاب دلسرد شوید. شما می بایست از مدل های کنترلی ارزان قیمت و فومی شروع کرده و پس از کسب مهارت کافی اقدام به خرید مدل های حرفه ای نمایید.

آیا می توانم برای فرزند خردسالم یک هواپیمای کنترلی بخرم؟

بله می توانید. هواپیمای کنترلی وجود دارند که بسیار کوچک و ساده می باشند و می توانید برای کودکان دارای سن حداقل ۷ سال تهیه کنید. هواپیمای کشی و گلایدر های دست پرتاب می توانند گزینه مناسبی برای کودکان خردسال باشند. البته در صورتی که بخواهید یک هواپیمای مدل کنترل از راه دور تهیه کنید حتما می بایست یک شبیه ساز پرواز تهیه کرده و پس از ساعاتی تمرین در شبیه ساز اقدام به پرواز با مدل نمایید. هواپیماهای دست پرتاب کشی و گلایدر ها احتیاج به مهارت خاصی در خلبانی هواپیمای مدل ندارند. هواپیمای کنترلی علاوه بر اینکه می تواند به عنوان سرگرمی برای کودکان در نظر گرفته شود بلکه در بهبود عملکرد ذهنی و تمرکز آنان نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. افراد با خرید هواپیمای کنترلی برای کودکان خود نه تنها یک هدیه فوق العاده جذاب را برگزیدند بلکه به رشد ذهنی آنان نیز بسیار کمک کرده اند.

آیا این تفریح برای افراد بزرگسال مناسب است؟

حتما مناسب است. افرادی زیادی در ایران و جهان از این سرگرمی استفاده می کنند. سرگرمی هواپیماهای مدل اساسا برای افراد بزرگسال می باشد زیرا این سرگرمی تخصصی و علمی دارای پیچیدگی هایی بوده که خردسالان از پس آن بر نمی آیند. فعالیت در سطوح بالای این سرگرمی نیازمند تخصص فنی فوق العاده بالایی می باشد که فقط مهندسان از پس آن بر می آیند.

هواپیمای مدل را بخرم بهتر است یا اینکه بسازم؟

در صورتی که شما یک مدل آماده بخرید دیگر درد سری برای پرواز آن نخواهید داشت اما ساخت مدل همیشه با پیچیدگی ها و درسرهایی همراه بوده است. یک مدل آماده کاملا بی نقض و شیک می باشد اما مدل دست ساز ممکن است به زیبایی یک مدل آماده نباشد و همچنین دارای ایراداتی در پرواز باشد. مزیت ساخت مدل این است که درصورتی که مدل کرش کند و آسیب ببیند شما به لحاظ فنی به قدری روی ساختار مدل تسلط دارید که به راحتی می توانید آن را تعمیر نمایید اما در صورت خرید مدل و آسیب دیدن آن ممکن است به لحاظ فنی برای تعمیر آن با دردسرهایی دچار شوید.

برای کسب مهارت خلبانی هواپیمای مدل باید چکار کنم؟

شما می توانید با خرید شبیه ساز های پرواز هواپیمای مدل و تمرین کردن در آن به مهارت مورد نیاز برای پرواز هواپیمای مدل برسید. شبیه ساز های پرواز به گونه ای طراحی شده اند که می توانند شرایط زمین پرواز را شبیه سازی کرده تا شما را در شرایط واقعی قرار داده تا بتوانید به مهارت کافی برسید. در صورتی که فرد متخصصی را سراغ دارید می توانید در پرواز های اول از وی کمک بگیرید.

دسترسی به افراد متخصص ندارم آیا می توانم صرفا از طریق این سایت اطلاعات کامل را دریافت نمایم؟

همیشه دانش و آگاهی راه حل عبور از مشکلات پیش روی ماست. ممکن است شما در استان یا شهری زندگی نمایید که در آن امکانات و فروشگاه های تجهیزات رادیو کنترل وجود ندارد. ما تمام شرایط را برای کسب اطلاعات کافی برای شما مخاطب عزیز فرآهم آورده ایم. ما با جمع آوری و تهیه مقالات آموزشی در مورد هواپیماهای رادیو کنترل و تجهیزات جانبی آن ها یک بانک جامع اطلاعاتی برای شما عزیزان فرآهم کرده تا با مطالعه آن ها بتوانید به دانش فنی کافی در این حوزه برسید. همچنین امکان ارتباط با کارشناسان فنی ما از طریق واتساپ و تلگرام وجود دارد. شما می توانید سوالات و ابهامات فنی خود از کارشناسان ما پرسیده و ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پاسخ آن را دریافت نمایید. با وجود فروشگاه اینترنتی کاسپین هابی هر فرد ایرانی در هر نقطه ای از ایران می تواند بدون هر گونه دغدغه ای به این سرگرمی جذاب بپردازد.

آیا پس از کرش و آسیب دیدن مدل می توانم خودم آن را تعمیر کنم؟

آسیب دیدگی و تعمیر هواپیمای مدل کنترلی بخشی از این سرگرمی مهیج و علمی محسوب می شود. مقالاتی در مورد نحوه تعمیر بدنه هواپیمای مدل کنترلی نیز در سایت موجود است که با مطالعه آن ها می توانید مهارت های فنی مورد نیاز برای تعمیر مدل را فراگیرید و در صورت داشتن ابهام و سوال در این زمینه با مشاوران ما ارتباط بگیرید. در صورت آسیب دیدن قطعه الکترونیکی نیز می توانید با خرید قطعه یدکی و جایگزین کردن آن مدل را تعمیر نمایید. پس با خیال آسوده می توانید اقدام به خرید یک هواپیمای کنترلی مورد علاقه خود کنید.

برای تامین قطعات مدل می توانم روی فروشگاه اینترنتی کاسپین هابی حساب باز  کنم؟

فروشگاه اینترنتی کاسپین هابی همواره آماده است تا با ارائه تجهیزات و قطعات یدکی هواپیمای مدل به مشتریان خود، نیاز های آنان را برآورده سازد. سعی کاسپین هابی همواره بر این بوده تا از جزئی ترین قطعات غافل نبوده و در تامین آن کوتاهی ننماید.